Antwerpse studenten organiseren nationaal event vanuit hun kot

Online festival voor beste bedrijfsvideo

Door de huidige pandemie volgen studenten niet alleen al bijna een jaar thuis online les, ze moeten ook grote projecten en events virtueel herdenken. Zo organiseren enkele laatstejaarsstudenten Communicatiemanagement van AP Hogeschool Antwerpen dit jaar noodgedwongen de 22ste editie van de Video Experience Day van thuis uit. Dit nationaal event bekroont jaarlijks de beste videoproducties van bedrijven en organisaties.

“Voor de Video Experience Day zijn we elk jaar op zoek naar minstens 150 deelnemende bedrijven of organisaties. Een event van die grootte is natuurlijk moeilijker op poten te zetten wanneer we niet fysiek mogen samenkomen of mogelijke sponsors live kunnen overtuigen. We vergaderen dan ook dagelijks online om elkaar op de hoogte te houden en te ondersteunen waar nodig,” aldus Maité De Leebeeck, één van de organiserende studenten.

Video Experience Day

Tijdens de Video Experience Day worden de beste Belgische corporate video’s bekroond. Dit zijn video’s die bedoeld zijn voor audiovisuele bedrijfscommunicatie zonder direct verkoopsdoel. Vorig jaar waren er, zelfs tijdens de coronapandemie, nog 160 inzendingen. Het hoofddoel van de Video Experience Day is om het steeds groter wordend belang van corporate video in bedrijfscommunicatie extra in de kijker te zetten.

De praktische organisatie is in handen van enkele laatstejaarsstudenten Communicatiemanagement van AP Hogeschool Antwerpen. Voor hen is dit het laatste project voor ze afstuderen. Ze doen dit onder begeleiding van enkele docenten en kunnen ook rekenen op de steun van televisiezender Kanaal Z/Canal Z, dat zijn schouders mee onder het evenement zet als co-organisator.

“Het is wel een beetje ironisch," zegt student Aymeric Jacobs. "We hebben al een jaar lang geen enkel evenement bezocht, of elkaar gezien en nu organiseren we samen een event van nationale omvang. Evenementen van deze grootte zullen in de nabije toekomst waarschijnlijk meer en meer virtueel plaatsvinden. Dit is dus meteen mooie kans om daar ervaring in op te doen."

De Video Experience Day, die normaal gezien in Kinepolis Brussel plaatsvindt als een groots netwerkevenement met een awardshow, wordt dit jaar een televisiespecial op Kanaal Z/Canal Z op 1 juni.

Een corporate video inzenden voor deze 22ste editie kan nog tot en met 19 maart via www.videoexperienceday.be. Meer informatie, inclusief wedstrijdreglement en deelnameformulier, is terug te vinden via de website.

Studenten aan het werk

Maité De Leebeeck

Student AP - Mediarelaties Video Experience Day

Persberichten in je mailbox

Over AP Hogeschool Antwerpen

AP Hogeschool Antwerpen is een pluralistische hogeschool met campussen in Antwerpen, Mechelen, en Turnhout. In totaal studeren er zo’n 15.000 studenten. De hogeschool biedt 28 professionele bacheloropleidingen aan en 16 graduaatsopleidingen. Ook de wereldbefaamde Schools of Arts (Koninklijk Conservatorium Antwerpen en Koninklijke Academie voor Schone Kunsten) horen tot AP Hogeschool.

Persdienst Lange Nieuwstraat 101 2000 Antwerpen

+32497192276